HOMESTAGING

Home staging, neboli profesionální příprava nemovitosti k prodeji a pronájmu



Proč je právě příprava nemovitosti před prodejem podstatná? Při prodeji nemovitosti není možné ovlivnit lokalitu, patro, okolí domu ani výhled. Existuje pouze jediný prvek, který je prodávající schopen ovlivnit. Tímto prvkem je vzhled a zejména dojem z nemovitosti, jinými slovy pocit, který nemovitost v zájemcích vyvolá. 


Jsou to tedy emoce, které rozhodují o tom, jestli zájemce koupí nebo odejde jinam. A právě home staging zajistí, aby byl dojem z nemovitosti pozitivní, zájemce se zamiloval a už nechtěl za žádnou cenu nikam jinam odejít.


CO JE HOMESTAGING A KDY HO VYUŽÍT?

Home staging neboli profesionální příprava nemovitosti k prodeji/pronájmu napomáhá maximalizovat cenu nemovitosti.
Cílem je vytvořit atraktivní nemovitost.
Home staging neznamená rekonstrukci nebo přestavbu interiéru.
Jedná se o menší úpravy, které vyzdvihnou klady nemovitosti.
Home staging je možné zrealizovat při prodeji nemovitosti v jakémkoliv stavu, ať se jedná o byt v původním stavu, byt v novostavbě, starší nebo zrekonstruovaný byt v cihlové i panelové zástavbě či rodinný dům.
Home staging je možné realizovat v nemovitosti vybavené, nevybavené, i v nemovitostech aktuálně obývaných.


PROČ HOMESTAGING VYUŽÍT?

Proč nemovitost před prodejem upravit? A jak její vzhled přímo ovlivní váš zisk z prodeje?

Při prodeji realit se velmi často opomíjí samotný produkt, to znamená nemovitost a její stav. Ten je ale zásadní, protože významně ovlivňuje cenu nemovitosti. A právě proto, abyste nemovitost prodali za nejlepší možnou cenu, je dobré ji na prodej připravit.

Při prodeji nemovitosti není možné ovlivnit lokalitu, umístění bytu v domě, okolí domu ani výhled. Je pouze jediný prvek, který je prodávající schopen sám při prodeji ovlivnit. Tímto prvkem je emoce, kterou nemovitost v zájemci vyvolá. 
Racionální důvody pro koupi nemovitosti si kupující vyjasní, než začne vyhledávat. Jakmile se dostane ke konkurenčním inzerátům, jediné, co rozhodne o výběru jsou právě emoce. Pokud se zájemce do nemovitosti "zamiluje", je pak ochotný zaplatit vaši navrhovanou cenu, i když je stanovena na maximální hranici.


CO PRODÁVAJÍCÍMU PŘINESE?

Jaký má home staging při prodeji přínos pro prodávajícího? A co je jeho výsledkem?

Home staging má podstatný vliv na rychlost prodeje nemovitosti, a tím pádem na její cenu. Proč jdou faktory "rychlost prodeje a cena" ruku v ruce? Čím delší je setrvání nemovitosti v nabídce, tím se snižuje pravděpodobnost prodeje za požadovanou cenu.

Výsledkem profesionálně připravené a prezentované nemovitosti je vysoký počet zájemců, tím pádem prodejce prodává nemovitost velmi rychle a za nejlepší možnou cenu. V průměru je cena navýšena o 10% oproti konkurenčním nabídkám bez home stagingu.


KDO HOME STAGING PLATÍ A KOLIK STOJÍ?

Kdo home staging platí, když budu prodávat s Vámi? A jaká je jeho cena?

Cena home stagingu se pohybuje od 0,5% z ceny nemovitosti. Někdy stačí drobné úpravy, jindy je třeba nemovitost kompletně vybavit. Podle velikosti bytu a náročnosti home stagingu se odvíjí jeho cena. Z mé praxe je možné říci, že nejčastěji se cena home stagingu pohybuje do 1% z ceny nemovitosti.
Prodávající proto na home staging nemusí vynaložit žádné nebo jen minimální prostředky.


JAK SLUŽBA HOME STAGING PROBÍHÁ?

Průběh home stagingu se může lišit podle toho, zda je nemovitost vybavená, prázdná a podle celkového stavu. K přípravě nemovitosti přistupujeme individuálně a s ohledem na konkrétní situaci spojenou s prodejem. Celkové úpravy navrhujeme s důrazem na co nejnižší náklady. Home staging realizuji v nemovitostech vybavených, nevybavených, starších, nových i aktuálně obývaných. 

CHCI PRODAT SVOU NEMOVITOST